Thursday 20 December 2012

The Lost World of Tambun!

Salam 1 Malaysia !


Semalam emma ade post tentang negeri Perak kan..so hari ini the first place yang korang mesti kunjung ialah ''the lost world of tambun'' di Ipoh..especially tengah cuti sekolah ni memang sesuai sangat2 laa kalau u'olls ajak your family holiday kat sini..sebab kat sini bukan sahaja sekadar tempat taman tema air yang dapat tenangkan minda dan sihatkan badan tapi ade juga di sedia kan tempat penginapan & spa urut, so if you guys interested this place, let us see sikit pasal latar belakang lost world ni & juga enjoy the picture! uhuhu =)

 Tempat ini bukan hanya buatan manusia taman tema air dengan seni bina indah gargoyles, Maya, dan terusan air, tetapi dikelilingi oleh 400-juta-tahun bukit batu kapur semulajadi yang menawarkan unik, pemandangan.  
   Dibina oleh Kumpulan Sunway empat tahun lalu pada kos RM60 juta, taman tema ini telah direka dengan baik dengan banyak ciri-ciri yang unik.

Ia adalah satu pengembaraan yang sempurna untuk keluarga dan slickers bandar yang ingin untuk mempunyai rehat yang singkat dari bandar dan menikmati unsur-unsur luaran manusia yang dibuat pantai, mata air panas, tunggangan taman tema - kedua-duanya basah dan kering, lembah harimau di mana anda dapat melihat binatang liar berkeliaran bebas, dan selepas meredah hutan itu, aktiviti meneroka gua dan terowong.
Mulakan perjalanan di Waterfall Beach Garden, pantai berlandskap dengan air terjun dan pantai berpasir putih di mana anda boleh mengurut jari anda dalam pasir. 

Ya, salah satu daripada tarikan unik di sini adalah Tiger Valley di mana anda dapat melihat haiwan liar berkeliaran bebas dalam kandang mereka, dan melakukan aksi ngeri semasa diberi makan. Jumlah harimau yang terdapat disini ialah lapan ekor. Kesemua harimau ini ialah harimau sarkas yang telah di tinggalkan oleh tuan mereka dan telah diterima pakai oleh taman tema dan kini diberi penjagaan yang terbaik oleh tenaga pengajar yang berpengalaman.





Lost World Hotel, Tambun
No.2 , Persiaran Lagun Sunway 1, Sunway City Ipoh, 31150 Ipoh.


Selain Lost World Hotel kira-kira 0.37km dari theme park, hotel yang ada di sekitar Tambun ni pula ialah Sun Inns Tambun sejauh 0.22km, The Banjaran Hotspring Retreat yang terletak hanya 0.34km dari theme park, Medic Tony Vacation Home sejauh 0.56km and Ella's Condo Apartment juga hanya terletak 1.56km sahaja =)

0k, sekian sahaja perkembangan tentang the lost world of Tambun ni, kalau ada apa2 perubahan saya akan inform & update lagi ye... smile =)
Emmamokhtar

No comments:

Post a Comment