Friday 26 February 2016

INAI LUKIS

JUMAAT [26/2/2016] 4:26PM

Salam Jumaat bagi yang beragama islam dan salam sejahtera for non muslim. 

emmamokhtar
emmamokhtar

Harini saya nak cerita tentang salah satu hobi saya iaitu melukis corak inai pada tangan dan jari. Hobi saya ini bermula semenjak 3 tahun lepas. Dimana saya start bekerja dan bila ada kelapangan pada hari sabtu / ahad, saya akan berlatih melukis pada tangan sendiri atau rakan rumah yang lain. Corak inai diatas saya lukis pada hari jumaat minggu lepas. Ini adalah antara corak yang kemas pernah saya lukiskan pada tangan sendiri :) huuhu..

Pada tahun lepas, saya telah melukis corak inai untuk 2 orang exhousemates saya dimana pada hari yang sama 2 orang kawan saya ini akan berkahwin & melangsungkan majlis pertunangan. Walaupun pada mulanya saya berasa takut & ragu2..tapi kwn2 saya yakin terhadap kebolehan saya. Orang kata semakin kita praktis, semakin pandai kita melukis pelbagai corak. Thats why bila ada kelapangan sahaja saya akan mula praktis di tangan sendiri. Mana tahu satu hari nanti saya akan buat bisnes dengan sedikit kebolehan yang saya ada. Sesiapa yang berminat bolehlaa direct message saya. 

kaki pengantin

tangan pengantin

Antara contoh lukisan yang saya lukis pada tangan saya & kawan.











Terima kasih kerana sudi membaca entri saya. Sehingga jumpa lagi.. Happy weekends blogger dear all.











No comments:

Post a Comment